اصول قدرت

دكتر كمال رضايي مشاور تجارت و سرمايه گذاري

اصول قدرت

۶۲ بازديد

......................................................................................................................................................

قوانين قدرت راهنمايي است براي همه افرادي كه تشنه قدرت هستند، ميخواهند قدرت را ببينند، داشته باشند و در برابرش مسلح شوند. نداشتن قدرت و كنترل بر افراد و رويدادها تحمل ناپذير است زيرا حس ناتواني براي ما عذاب آور است. كسي خواهان قدرت كم نيست، همه بيشترين را ميخواهند.در اينجا به بعضي از اصول قدرت اشاره ميكنيم كه ميتوانيد با رعايت آنها و گنجاندن آنها در رفتارتان به فردي قدرتمند، با جذبه و جذاب تبديل شويد.

دكتر كمال رضايي

 

قانون ۱: هميشه كمتر از اندازه نياز سخن بگوييد

وقتي بخواهيم ديگران را با حرف هايمان تحت تاثير قرار دهيم هر اندازه بيشتر بگوييم معمولي تر به نظر ميرسيم و كنترل كمتري بر سخنان خود داريم حرف هاي مهم، بي پايان و رازآلود حتي درباره موضوعي پيش پا افتاده آن موضوع را اصيل و نو نشان مي دهد افراد قدرتمند با كم گويي بر ديگران تاثير مي گذارند، زياده گويي ميان حرف ها، حرف هاي احمقانه را بدنبال دارد. قدرت در بيشتر مواقع بازي ظاهر است و وقتي كمتر از اندازه لازم بگوييد از آنچه كه هستيد قدرتمندتر نمايان ميشويد پاسخ كوتاه و سكوت شما آن ها را در وضعيت دفاعي قرار ميدهد و آن ها پيش دستي كرده و سكوت شما را با اطلاعات ارزشمند از خود و ضعف هايشان پر ميسازند. رضايت لحظه اي گفتن كلام تلخ به بهايي كه برايش ميپردازيد نمي ارزد.

دكتر كمال رضايي

 

 قانون ۲: اهدافتان را پنهان سازيد

اهداف خود را از ديگران مخفي نگه داريد تا گنگ و نامتعادل باشد. اگر در آرزوي قدرت هستيد صداقت را كنار بگذاريد و چگونگي پنهان ساختن آرزوهايتان را بياموزيد مهارت بر اين كار يعني چيره شدن بر ديگران بيشتر مردم مانند كتابي گشوده هستند احساسات و اهدافشان را بيان ميكنند و حرف هاي نسنجيده بر زبان مي آورند و همواره اهداف و آرزوهايشان را آشكار ميكنند.

به ۲ دليل :
۱- صحبت كردن درباره آينده، اهداف و احساسات ساده ولي كنترل زبان و افشا نكردن مسائل سخت است.
۲- بيشتر مردم بر اين باورند كه با صداقت و روراست بودن قلب ديگران را به دست مي آورند ولي بدرستي كه گمراه هستند، ناخوانا بودن شما به طور معمول باعث جذب افراد شده و شما را فردي قدرتمند جلوه ميدهد.

دكتر كمال رضايي

 

 قانون ۳با رفتارتان پيروزي را كسب كنيد نه با بحث و جدل

اگر فكر ميكنيد كه با بحث و جدل پيروزي هاي لحظه اي كسب كرده ايد بايد بدانيد پيروزي هاي بي فايده اي هستند آزردگي و دلگيري ناشي از آن بسيار قوي بوده و از هر تغييري ماندگارتر است. در محدوده قدرت بياموزيد حركتتان را از تاثير دراز مدتي كه روي ديگران داريد بسنجيد. وقتي با كسي بحث ميكنيم حتي اگر تمام حق با ما باشد و طرف مقابل هم به آن آگاه باشد چون آن فرد در وضعيت دفاعي قرار گرفته است تمام تلاش خود را براي دفاع از كاري كه حتي خود نيز ميداند نادرست است به كار ميبرد و در نهايت او قانع نخواهد شد چون اين كار را شكست ميداند مشاجره كنندگان به جايي نميرسند، مانند الاكلنگي به بالا و پايين ميروند، از الاكلنگ پياده شويد و بدون فشار و لگد زدن، حرف خود را بيان كنيد. بگذاريد آن ها بالا بمانند و جاذبه به آرامي آن ها را پايين بياورد.

دكتر كمال رضايي

 

قانون ۴از آدم هاي ناراحت و بدشانس دوري كنيد

در بازي قدرت همنشين هاي شما اهميت بيشتري دارند. خطر معاشرت با افراد تاثيرگذار منفي، يعني هدر دادن زمان و انرژي ارزشمندتان به جرم داشتن چنين هم نشين هايي از چشم اطرافيان نيز مي افتيد. هرگز خطرات تاثير منفي را كوچك نشمريد براي افراد منفي، افسوس نخوريد و در دام كمك به آن ها گرفتار نشويد، زيرا آنها تغيير نخواهند كرد و اين سلامت رواني شماست كه به خطر مي افتد هرگز با افرادي كه نقص هايشان را با شما تقسيم ميكنند معاشرت نكنيد آن ها باعث عقب ماندگي شما ميشوند.تنها روابط مثبت ايجاد كنيد و اين را به يكي از قانون هاي زندگيتان تبديل كنيد زيرا بيش از همه درمان هاي دنيا از آن سود خواهيد برد.

 

دكتر كمال رضايي

 

قانون ۵: وقتي تقاضايي داريد آن را طوري مطرح كنيد كه به نفع ديگران باشد نه از روي قدرداني يا ديني كه به شما دارند

وقتي از كسي كمك ميخواهيد سعي كنيد از رفتارهاي خوب و كمكي كه قبلا به او كرده ايد چيزي نگوييد، صحبت از گذشت و ديون با تعميد سخن گفتن نه تنها انسان مقابل را مجبور به قدرشناسي از شما نميكند بلكه مانند باري اضافه آن را از خود دور ميسازيد اگر براي قانع كردن دوستي براي كمك، از خدمات و دين هاي گذشته كه در حق او انجام داده ايد صحبت كنيد در اصل از گذشته حرف زده ايم و در مقابل اگر به آن دوست از منفعت هاي اين كمك كه براي او دارد هر چند ناچيز صحبت كنيم در اصل از آينده حرف زده ايم و انسان باهوش بين گذشته و آينده، آينده را انتخاب ميكند نفع شخص اهرمي است كه مردم را به حركت درمي آورد اگر به آنها نشان دهيد كه پاسخ مثبت به خواسته ي شما سودمند است ديوار دفاعي آنها فرو ميريزد ريسمان لطف و قدرداني فرسوده است و با كوچكترين حركتي پاره ميشود از آن به عنوان بند نجات استفاده نكنيد در عوض ريسمان منابع دو سويه از الياف زيادي بافته شده است و به سادگي از بين نميرود و ساليان زيادي به شما خدمت ميكند. 

 

قانون ۶: براي احترام و نيك نامي و قدرتمندي غايب شويد

رواج زيادي باعث كاهش قيمت است هرچقدر بيشتر ديده شويد و بيشتر از شما بشنوند برايشان عادي ميشويد در آغاز يك رابطه بايد حضورتان واضح و پيوسته باشد و اگر خيلي زود غايب شويد ممكن است وجوتان فراموش شود ارائه ندادن دليل براي غيبت هايتان هيجان انگيزتر است هر چيز در دنيا به حضور و غيبت بستگي دارد، يك حضور قدرتمند قدرت و توجه را به سوي شما جلب ميكند و درخشان تر از اطرافيان نمايان خواهد شد . اما حضور بي اندازه تاثير وارونه دارد، يعني هر اندازه بيشتر ديده شويد و از شما بشنوند ارزهايتان كم ميشود و به عادت تبديل ميشويد زماني كه اجازه دهيد با شما مانند ديگران رفتار كنند و به اندازه ديگران باشيد بسيار دير شده است، آنها شما را بلعيده و هضم ميكنند

دكتر كمال رضايي

 

قانون ۷درباره هيچكس قاطعانه نظر ندهيد

فردي كه هميشه با شتاب زدگي از ديگران طرفداري ميكند غافل است. هرگز طرف كسي را نگيريد فقط خودتان باشيد درباره هيچكس قاطعانه نظر ندهيد تا از سوي همه خواسته شويد اگر ديگران فكر كنند آنطور كه ميخواهند شما را در اختيار دارند ديگر هيچ قدرتي روي آن ها نخواهيد داشت خواستن مانند ويروس است اگر بفهميم فردي از سوي ديگران خواسته ميشود ما هم علاقه مند به خواستن وي ميشويم
افرادي كه شتاب زده از ديگران پشتيباني ميكنند رفته رفته احترام اندكي نصيبشان ميشود زيرا به آساني ميتوان از كمك آنها برخوردار شد اجازه ندهيد ديگران شما را وارد دعوا و بگومگوهاي بي ارزش خود سازند شما عقب بايستيد و منتظر بمانيد دو طرف دعوا خسته شوند و بعد با پيشنهاد و ميانجي گري قدرت كسب كنيد.

......................................................................................................................................................

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.