روش هاي جذب مشتري

دكتر كمال رضايي مشاور تجارت و سرمايه گذاري

روش هاي جذب مشتري

۹۸ بازديد

......................................................................................................................................................

دكتر كمال رضايي

 

۱۰ روش ارزان و جالب براي جذب مشتريان بيشتر به مشاغل شما

 

1 - تبليغات كلامي را بشدت جدي بگيريد

اين قطعاً قديمي ترين شكل بازاريابي و تبليغات است كه از زمان شروع جهان توسط مشاغل مورد استفاده قرار مي گيرد. اگرچه ممكن است نتايجي كندتر از راديو يا تلويزيون را به همراه داشته باشد ، اما هنوز هم بسيار خوب كار مي كند. از آنجا كه مردم به طور فزاينده اي نسبت به تبليغاتي كه شما براي آن هزينه زيادي ميپردازيد مشكوك مي شوند ، قطعا تبليغات دهان به دهان يكي از معتبرترين روش هاي امروز دنيا است. هنگامي كه مشتريان شما از يك محصول يا خدمات راضي و خوشحال هستند ، يك تمايل طبيعي انساني در آنها وجود دارد كه به احتمال زياد آنها اين تجربه را با افراد در حلقه اعتماد و تأثير خود به اشتراك ميگذارند. حلقه اعتماد آنها شامل خانواده ، دوستان ، همكاران ، همسايگان و بعضي اوقات حتي غريبه ها ميشود. مشتري رضايت بخش يكي از موثرترين ابزارهاي بازاريابي و تبليغاتي است كه يك تجارت مي تواند داشته باشد.
مشتريان راضي تبديل به سربازان و طرفداران تجارت شما مي شوند. لفظ دهان آنقدر مؤثر و قدرتمند است كه بسياري از مشاغل موفق صرفاً براي تبليغ و بازاريابي محصولات و خدمات خود به اين روش متكي هستند. مشاغل بازاريابي شبكه اي مثال خوبي است. بنابراين ، دقيقاً چگونه تجارت شما مي تواند ارتشي از مشتريان پرشور را ايجاد كند كه از تبليغات لفظي مشتريان به نفع شما استفاده كنند؟
خوب ، من چند ايده دارم…. اولين و مهمترين مرحله فروش كالايي يا خدماتي است كه در واقع كار مي كند و ارزش زيادي را براي هر كسي كه از آنها استفاده مي كند فراهم مي كند. اگر محصول يا خدمات به قول خود عمل كند و بيشتر از آنچه مي گويد انجام دهد برنده است. بيشتر افراد براي حل يك مشكل يا برآورده كردن يك نياز ، محصولات يا خدمات خريداري مي كنند. هيچ چيز مشتري را شادتر و رضايت بخش تر از دريافت محصولي نمي كند كه باعث مي شود يك مشكل بسيار چالش برانگيز از بين برود. آنها نام شما را از قله كوهستان فرياد مي زنند.

 

2 – "رايگان " مانند جادو كار مي كند

همه عاشق چيزهاي رايگان هستند با رايگان دادن برخي از محصولات و خدمات خود ، سه كار بسيار مثبت و جالب براي تجارت كوچك شما انجام مي شود:
اول اين امكان را به افراد ناشناخته مي دهد كه شما رابشناسند
دوم اين شانس را به شما مي دهد تا ارزش محصول يا خدمات خود را اثبات كرده و نشان دهيد كه واقعاً كار مي كند
سوم اين روش به مشتريان آينده خود راهي بدون ريسك مي دهد تا محصولات يا خدمات خود را بدون صرف هزينه صرف كنند. و اگر مشتريان در محصولات يا خدمات شما ارزش پيدا كنند ، آنها مايل به پرداخت هزينه براي آن خواهند بود. بياييد بگوييم جورج مي خواهد يك آرايشگاه را در همسايگي خود شروع كند و او به دنبال يك روش ساده ، ارزان و موثر براي تبليغ و شروع فعاليت تجاري جديد خود است. او تصميم مي گيرد تا جلوي آرايشگاه خود علامتي بگذارد كه در آن آمده است: “كوتاه كردن مو. فقط ۲۰ نفر اول “. اين مانند نشانه اي است كه قطعاً توجه بسياري را به خود جلب مي كند ، درست است؟
اين قدرت رايگان است. هركسي كه به دنبال يك مدل موي رايگان به فروشگاه خود مي رود و عاشق اين سرويس است ، با خوشحالي مي تواند دفعه ديگر مبلغي را بپردازد تا هزينه آن را بپردازد و به دوستان ، همكاران و همسايگانش درباره آرايشگاه جديد “ويژه” در كنار جاده مي گويد.
اكثر مردم براي كلمه “رايگان” ضعف دارند. در ذهن آنها فرصتي ديگر براي لذت بردن يا استفاده از چيزي بدون هزينه كردن است. مشتريان عاشق “رايگان” هستند زيرا چيزي براي از دست دادن ندارند. آنها فقط مي نشينند ، آرامش مي گيرند و از خدمات يا محصول بدون هيچ خطري لذت مي برند. با ترغيب آنها به مشاغل خود ، به آنها فرصتي مي دهيد تا اگر درب تجارت خود را باز نكرديد ،با اين كار آنها چيزي را ببينند كه كاملاً پنهان از آنها بود. با اين حال ، شما بايد مطمئن باشيد كه محتواي رايگان براي هميشه دوام نخواهد داشت. از ابتدا ، تعداد افرادي را كه از مطالب رايگان لذت مي برند يا چند روز از تبليغ استفاده كنيد ، تعيين كنيد. همه افراد نبايد چيزهاي رايگان دريافت كنند. اين عنصر كميابي است كه آن را بسيار جذاب مي كند.

 

 ۳ – تخفيف و معاملات ارائه دهيد

مشتريان غالباً تخفيف ها و معاملات را به عنوان فرصتي عظيم براي صرفه جويي در هزينه و لذت بردن از يك محصول يا خدمات در كل بسيار غنيمت مي دانند.!در حقيقت ، تخفيف ها و معاملات معمولاً مشتريان را تحت تأثير قرار مي دهد تا محصولات يا خدمات بيشتري را از آنچه كه در ابتدا برنامه ريزي شده بودند خريداري كنند. آنها دوست دارند “فرصت را بدست آورند” زيرا ممكن است همين محصولات فردا چندان ارزان نباشند. ارائه معاملات و تخفيف ها نيز راهي قدرتمند براي تبليغ برند شما است.

 

 ۴ – مسابقه را شروع كنيد

همه دوست دارند برنده شوند. اين فقط مربوط به جايزه اي نيست كه اعمال مي كنيد ، اين هيجان خوش شانس بودن و رقابت با افراد ديگر است
بعنوان مثال كه شما در تجارت عروسي هستيد و لباس هاي عروسي ، لوازم جانبي عروس و ساير موارد را به جواناني كه قصد عروسي را دارند مي فروشيد.
بياييد همچنين بگوييم كه شما يك مسابقه جالب را شروع مي كنيد و جوايز شامل يك لباس عروسي طراح يا يك سفر ماه عسل كاملاً حمايت شده به يك تفريحگاه محلي است. براي شركت در اين مسابقه ، همه زوج ها بايد اين كار را انجام دهند ، ارسال شعري عاشقانه در مورد چگونگي ديدار با يكديگر.

 

۵ – آيا هنوز وب سايت داريد؟

محض احتياط بگويم. اطمينان حاصل كنيد كه مي توانيد جايزه (هايي) را كه قصد داريد اهدا كنيد ، به راحتي بپردازيد. بودجه معقولي تهيه كنيد و به آن بچسبيد. منطقي نيست اگر پولي كه از فروش محصولات خود در طول مسابقه كسب مي كنيد نمي تواند هزينه اجراي آن را تأمين كند. بله حق با شماست. مشاغل به وب سايت هاي زيادي نيز احتياج دارند ، حتي اگر فقط يك صفحه واحد داشته باشد.
در نتيجه تأثير بسيار زياد اينترنت ، دنياي ما اكنون بيش از گذشته با هم ارتباط دارد. امروزه اكثر مردم وقتي مي خواهند محصول يا خدمات پيدا كنند ، از اينترنت استفاده مي كنند. بياييد بگوييم كه شما يك كار كوچك لباسشويي و تميز كردن در Tema (يك شهر كوچك در غنا) اداره مي كنيد. آيا هنگامي كه مشتري نااميد Google را براي “مشاغل لباسشويي در تم” جستجو كند ، كسب و كار شما در بين نتايج جستجو قرار مي گيرد؟ داشتن وب سايت شخصي شما ديگر لوكسي نيست كه فقط شركت هاي بزرگ از آن لذت مي برند. اينترنت اكنون اين امكان را براي همه فراهم كرده است كه مي توانند از اين فرصت استفاده كنند. مهمتر از همه ، بايد اطلاعات مخاطب خود را (آدرس فيزيكي ، تلفن و ايميل) درج كنيد. يك وب سايت مانند بيلبورد تبليغاتي يا روزنامه شماست. كسب و كار خود را در اينترنت نشان دهيد. اين اغلب هزينه اي ندارد و براي شما سود زيادي خواهد داشت.

 

 ۶ – در فهرست راهنماهاي محبوب محلي قرار بگيريد

 

در قديم ، مدتها قبل از تلفن هاي همراه ما ، كتاب هاي بسيار بزرگ وجود داشت كه با عنوان “صفحات زرد” شناخته مي شدند. هر شخص و مشاغل معمولاً شماره هاي تلفن خود (و بعضي اوقات آدرس ها) را در فهرست هاي زرد درج مي كردند. از آنجا كه در آن زمان تعداد تلفن هاي كمتري وجود داشت (كه به عنوان تلفن ثابت شناخته مي شود) دريافت اسامي و شماره هاي همه در يك كتاب آسان بود. امروز با بيش از ۸۰۰ ميليون نفر با تلفن هاي همراه و نگراني هاي مربوط به حريم شخصي ، انجام چنين كاري غيرممكن است.
به لطف اينترنت ، مشاغل شمارا مي توان به صورت رايگان در دايركتوري هاي محلي ذكر كرد.
هنگامي كه يك تجارت كوچك در يك فهرست محلي ثبت مي شود ، مردم در سراسر جهان مي توانند آن را در نقشه پيدا كرده و اطلاعات تماس آن را مشاهده كنند. بهترين بخش اين است كه براي ثبت نام در اين دايركتوري ها نيازي به پرداخت هزينه اي نداريد. برخي از مشهورترين آنها در Google Places ، Yahoo Local و Bing Places وجود دارد. همانطور كه مشاهده مي كنيد ، همه اين فهرست ها توسط غول هاي بزرگ جستجوي جهاني اينترنت اداره مي شوند. امروز سوار شويد و سريع ادعاي مكان خود كنيد.

 

۷ – آيا شما در رسانه هاي اجتماعي هستيد؟

نحوه جذب مشتري با رسانه هاي اجتماعي شيوه انجام تجارت در دنياي امروز را تغيير مي دهند. اگرچه در حال حاضر چندين سيستم عامل رسانه هاي اجتماعي در سراسر جهان وجود دارد ، فيس بوك به عنوان بزرگترين جامعه اجتماعي جهان با بيش از ۱٫۱ ميليارد كاربر ثبت شده در سراسر جهان به عنوان بزرگترين جامعه اجتماعي در جهان قرار دارد. اين بيش از ۱۵ درصد از كل جمعيت جهان است…. شبكه هاي محبوب رسانه هاي اجتماعي مانند فيس بوك برخي از مكان هاي برتر هستند كه مشتريان بالقوه شما در آن به سر مي برند و اين احساس كاملي است كه شما در فيس بوك نيز ثبت نام كنيد. رسانه هاي اجتماعي مانند فيس بوك و توييتر صحبت كردن در مورد شغل شما براي افراد (اعم از مشتري و غير مشتري) بسيار آسان است. آنها مي توانند در مورد محصولات و خدمات شما به اشتراك بگذارند يا صداي شما را منعكس كنند و اين به شما امكان مي دهد تا به راحتي با آنها درگير شويد.

 

 ۸ – تبليغات آنلاين هم راهي موثر است

امروزه افراد بيشتري براي كسب اطلاعات به اينترنت وابسته اند. افراد بيشتري به نسبت تلويزيون تماشا مي كنند. افراد بيشتري به جاي نسخه هاي كاغذ ، وب سايت هاي خبري و مجلات آنلاين را مي خوانند. حتي شركت هاي بزرگ اين تغيير را به رسميت شناخته اند و اكنون سرمايه گذاري بيشتري در تبليغات آنلاين نسبت به نمونه هاي سنتي انجام مي دهند. از آنجا كه اكنون تعداد بيشتري از مردم وقت بيشتري را در اينترنت مي گذرانند چه دليلي وجود دارد آنها شمارا دنبال نكنند؟ اشكال مختلف تبليغات آنلاين وجود دارد .
گوگل بزرگترين موتور جستجوي اينترنت است و ميليون ها نفر در سراسر جهان هر روز براي كسب اطلاعات به آن وابسته هستند. اين ميزان بيش از ۳۰ ميليارد دلار از تبليغات آنلاين ساخته شده است و پيش بيني مي شود اين ميزان در آينده رشد كند. با بودجه كم روزانه ۱۰ تا ۲۰ دلار در روز ، مشاغل كوچك مي توانند هزاران مشتري بالقوه را براي خريد محصولات و خدمات جذب كنند. با اين حال ، مهم است كه بدانيد اگر وب سايت براي شغل خود داشته باشيد ، تبليغات آنلاين بهترين كار را براي تجارت شما انجام مي دهد.

 

 ۹– بروشورها را چاپ و توزيع كنيد

براي جذب مشتري يك روش ساده اما بسيار مؤثر براي تبليغ و كسب و كار شما وجود دارد. آنها معمولاً براي مشاغل كوچك كه مشتريان را در يك منطقه خاص هدف قرار مي دهند (مانند دانشگاهها ، املاك مسكوني ، دفاتر و مناطق صنعتي) بهترين كار را مي كنند. براي امتحان كردن اين روش تبليغات ، نيازي به سرمايه گذاري در پروانه بسيار گران قيمت نداريد. اگر بودجه محدودي داريد ، بهتر است بيشتر روي پيامي كه مي خواهيد تحويل دهيد تمركز كنيد و نه روي تصاوير ، گرافيك ها يا رنگ ها. در واقع ، شما مي توانيد با استفاده از هر يك از قالب هاي رايگان در پاورپوينت روي رايانه خود ، يك نمونه ساده را براي خود طراحي كنيد. شما مي توانيد اين آگهي ها را به تنهايي توزيع كنيد يا براي همكاري با شما مقداري راهنمايي استخدام كنيد. قرار دادن بروشورها بر روي خودروهاي پارك شده و درهاي ورودي منازل معمولاً به خوبي انجام مي شود.
همچنين ممكن است با برخي از علاقه مندان روبرو شويد كه ممكن است بخواهند درباره شغل شما اطلاعات بيشتري كسب كنند و سؤال كنند و با شما تماس بگيرند. اين زمان بسيار خوبي خواهد بود تا برخي از تبليغات دهان به دهان را بر روي مخلوط اعمال كنيد.

 

 ۱۰ – در كار داوطلبانه شركت كنيد

 انجام كار داوطلبانه غالباً فرصتي ناديده گرفته شده براي لذت بردن از تبليغات رايگان است. در كار داوطلبانه در اجتماع ، دانشگاه و …. شركت كنيد. و حامي يك رويداد يا ارائه خدمات خود به صورت رايگان باشيد.در اكثر اوقات ، تمام آنچه لازم است ممكن است وقت ، تلاش و تشويق شما باشد. اگر قصد استفاده از اين روش تبليغات را داريد ، به ياد داشته باشيد كه تمام كمكهاي مالي ، حمايت مالي و پشتيباني به نام شغل شما انجام مي شود و نه خود شما.

......................................................................................................................................................

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.